نوشته شده توسط : بابك


5- گیاهان موجب ایجاد حس صمیمیت بین افراد می شوند: آن دسته از افرادی که همیشه به مراقبت و نگهداری از گیاهان می پردازند معمولا میل بیشتری به برقراری ارتباط صمیمی با سایرین دارند.

6- گیاهان بر یادگیری اثر گزارند: کودکانی که به طور مداوم در معرض گل و گیاه هستند معمولا دقت و تمرکز بالاتر و نظم بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند این کودکان همچنین راحت تر با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می کنند. همه این موارد موجب می شوند که این کودکان قدرت یادگیری بیشتری داشته باشند.


7- گیاهان موجب افزایش سلامت روانی افراد می شوند: کسانی که به طور مداوم به نگهداری و مراقبت از گل ها و گیاهان می پردازند حس و حال بهتری دارند و دیدشان نسبت به زندگی مثبت و قشنگ تر است در نتیجه از سلامت روانی بیشتری برخوردارند.

8- گیاهان به کاهش جرایم در جامعه کمک می کنند: کاشت گل و گیاه در محله ها توسط همسایه ها و مراقبت از آن ها موجب ایجاد حس همدلی و همکاری بین آن ها می شود و همچنین باعث می شود کمتر به جرایم خیابانی بپردازند.


9- گیاهان موجب کاهش تنش و استرس می شوند: مراقبت و نگهداری از گیاهان و یا حتی تماشای آن ها باعث می شود فرد تنش و استرس کمتری را تجربه کند و آرامش بیشتری داشته باشد.

10- مراقبت از گیاهان اثرات درمانی به دنبال دارد: یک راهکار ساده برای اینکه فردی که دوچار آسیب روحی و جسمی شده است، هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد، مراقبت از گل هاست. با این کار شخص کمتر به مشکلات و فشارهای روحی و جسمی خود فکر می کند.


11- گیاهان به ایجاد امنیت ترافیکی و رضایت رانندگان کمک می کنند: هرچه درختکاری و گلکاری و فضای سبز در جاده ها و راه ها بیشتر باشد راننده ها آرامش بیشتری خواهند داشت و در نتیجه بهتر رانندگی می کنند و تصادفات کمتری رخ می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

بهتر است تمام سعی خود را بکنید تا بتوانید از چندین گل و گیاه در منزل یا محیط کار خود مراقبت کنید، حتی اگر از نظرتان نگهداری از گیاهان در محیط های آپارتمانی کاری دشوار است. چراکه مزایای خرید چند شاخه گل یا گلدان برای محیط پیرامونتان آنقدر زیاد است که به سختی اش می ارزد. بنابراین اگر برای خرید گل و گیاه دو دل هستید فورا تردید را کنار بگزارید و اقدام به خرید گل و گیاهانی مناسب برای منزل و محیط کار خود بکنید. در مقاله حاضر چندین مزیت گیاهان را ذکر کرده ایم تا شما را نسبت به خرید و مراقبت از آن ها ترغیب کنیم. با خرید گل و گیاهان از مزایای زیر بهره بجویید:

1- گیاهان هوای محیط را تصفیه می کنند: گیاهان با تولید اکسیژن کمک شایانی به بشریت می کنند علاوه بر آن برخی گل ها و گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارند و قادرند آلاینده های محیطی و گاز های سمی را بزدایند. از این قبیل گیاهان می توان نخل اریکا، نخل راپیس اکسلسا، نخل شامادورا، فیکوس روبوستا، فیلودندرون، نخل خرما زینتی، فیکوس آمستل، سرخس، اسپاتی فیلوم، پتوس آویز، آگلمونا، داوودی کاشته شده در گلدان و گندمی را نام برد که ناسا طی تحیقات خود از آن ها به عنوان گیاهان پاک کننده هوا نام برده است.

2- گیاهان موجب حفظ بیشتر سلامت افراد می شوند: گیاهان قادر به ایجاد تعادل بین نیروهای فکری و جسمی بدن انسان ها هستند از این رو به حفظ تعادل جسمی و روحی افراد کمک شایانی می کنند.


3- گیاهان در محیط های کاری باعث افزایش راندمان کاری می شوند: گل و گیاه موجب تقویت روحیه مسولیت پذیری و خلاقیت افراد می شوند. به همین دلیل نگهداری گل و گیاه در محیط های کاری توسط کارمندان موجب افزایش بازدهی آن ها می شود.

4- گیاهان در بهبود بیماران موثر هستند: وجود گیاهان در اطراف بیماران موجب آرامش و مثبت اندیشی بیشتر آن ها می شود گیاهان همچنین خاصیت تسکین بخشی نیز دارند.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()