نوشته شده توسط : بابك


5- گیاهان موجب ایجاد حس صمیمیت بین افراد می شوند: آن دسته از افرادی که همیشه به مراقبت و نگهداری از گیاهان می پردازند معمولا میل بیشتری به برقراری ارتباط صمیمی با سایرین دارند.

6- گیاهان بر یادگیری اثر گزارند: کودکانی که به طور مداوم در معرض گل و گیاه هستند معمولا دقت و تمرکز بالاتر و نظم بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند این کودکان همچنین راحت تر با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می کنند. همه این موارد موجب می شوند که این کودکان قدرت یادگیری بیشتری داشته باشند.


7- گیاهان موجب افزایش سلامت روانی افراد می شوند: کسانی که به طور مداوم به نگهداری و مراقبت از گل ها و گیاهان می پردازند حس و حال بهتری دارند و دیدشان نسبت به زندگی مثبت و قشنگ تر است در نتیجه از سلامت روانی بیشتری برخوردارند.

8- گیاهان به کاهش جرایم در جامعه کمک می کنند: کاشت گل و گیاه در محله ها توسط همسایه ها و مراقبت از آن ها موجب ایجاد حس همدلی و همکاری بین آن ها می شود و همچنین باعث می شود کمتر به جرایم خیابانی بپردازند.


9- گیاهان موجب کاهش تنش و استرس می شوند: مراقبت و نگهداری از گیاهان و یا حتی تماشای آن ها باعث می شود فرد تنش و استرس کمتری را تجربه کند و آرامش بیشتری داشته باشد.

10- مراقبت از گیاهان اثرات درمانی به دنبال دارد: یک راهکار ساده برای اینکه فردی که دوچار آسیب روحی و جسمی شده است، هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد، مراقبت از گل هاست. با این کار شخص کمتر به مشکلات و فشارهای روحی و جسمی خود فکر می کند.


11- گیاهان به ایجاد امنیت ترافیکی و رضایت رانندگان کمک می کنند: هرچه درختکاری و گلکاری و فضای سبز در جاده ها و راه ها بیشتر باشد راننده ها آرامش بیشتری خواهند داشت و در نتیجه بهتر رانندگی می کنند و تصادفات کمتری رخ می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

بهتر است تمام سعی خود را بکنید تا بتوانید از چندین گل و گیاه در منزل یا محیط کار خود مراقبت کنید، حتی اگر از نظرتان نگهداری از گیاهان در محیط های آپارتمانی کاری دشوار است. چراکه مزایای خرید چند شاخه گل یا گلدان برای محیط پیرامونتان آنقدر زیاد است که به سختی اش می ارزد. بنابراین اگر برای خرید گل و گیاه دو دل هستید فورا تردید را کنار بگزارید و اقدام به خرید گل و گیاهانی مناسب برای منزل و محیط کار خود بکنید. در مقاله حاضر چندین مزیت گیاهان را ذکر کرده ایم تا شما را نسبت به خرید و مراقبت از آن ها ترغیب کنیم. با خرید گل و گیاهان از مزایای زیر بهره بجویید:

1- گیاهان هوای محیط را تصفیه می کنند: گیاهان با تولید اکسیژن کمک شایانی به بشریت می کنند علاوه بر آن برخی گل ها و گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارند و قادرند آلاینده های محیطی و گاز های سمی را بزدایند. از این قبیل گیاهان می توان نخل اریکا، نخل راپیس اکسلسا، نخل شامادورا، فیکوس روبوستا، فیلودندرون، نخل خرما زینتی، فیکوس آمستل، سرخس، اسپاتی فیلوم، پتوس آویز، آگلمونا، داوودی کاشته شده در گلدان و گندمی را نام برد که ناسا طی تحیقات خود از آن ها به عنوان گیاهان پاک کننده هوا نام برده است.

2- گیاهان موجب حفظ بیشتر سلامت افراد می شوند: گیاهان قادر به ایجاد تعادل بین نیروهای فکری و جسمی بدن انسان ها هستند از این رو به حفظ تعادل جسمی و روحی افراد کمک شایانی می کنند.


3- گیاهان در محیط های کاری باعث افزایش راندمان کاری می شوند: گل و گیاه موجب تقویت روحیه مسولیت پذیری و خلاقیت افراد می شوند. به همین دلیل نگهداری گل و گیاه در محیط های کاری توسط کارمندان موجب افزایش بازدهی آن ها می شود.

4- گیاهان در بهبود بیماران موثر هستند: وجود گیاهان در اطراف بیماران موجب آرامش و مثبت اندیشی بیشتر آن ها می شود گیاهان همچنین خاصیت تسکین بخشی نیز دارند.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

سانسوریا گیاهی آفریقایی متعلق به خانواده سوسنیان یا لیلیاسه می باشد. این گیاه 60 گونه دارد بنابراین تنوع زیادی در طول، رنگ و اندازه برگ های گونه های مختلف آن دیده میشود. برگ های سانسوریا ضخیم،مستقیم، سخت و شمشیری مانند اند و طول آن ها به 45 سانتی متر تا یک متر می رسد. این گیاه انتخاب خوبی برای زیباسازی محیط خانه و یا اداره شماست چراکه علاوه بر زیبایی و مقاوم بودن، موجب تصویه گازهای سمی محیط نیز می شود. این گیاه در شرایط مناسب به گل دهی میرسد و گل های بسیار معطری دارد. سانسوریا در فصل بهار و از طریق تقسیمات برگ، تکثیر پیدا می کند.

      و اما قبل از خرید این گل باید نسبت به سایر ویژگی های آن نیز آگاه باشید پس مطلب حاضر را مطالعه کنید.

1-    نور: مناسبت ترین حالت برای سانسوریا برخورداری از نور کامل است اما این گیاه به دلیل مقاوم بودن، در سایه، پشت پنجره و حتی زیر راه پله هم رشد می کند. اما نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد.
2-    دما: بهترین دما برای سانسوریا 16 درجه سانتی گراد می باشد اما این گیاه در فصل زمستان نیاز به دمای 10 درجه و در تابستان نیاز به دمای 24 درجه دارد. سرمای بیش از حد، سانسوریا را دوچار یخ زدگی می کند بنابراین بهتر است در فصل زمستان این گیاه را در راهرو رها نکنید و به داخل خانه انتقالش دهید.
3-     آبیاری: سانسوریا به دلیل داشتن ساقه های گوشتی و آبدار به آب کمی احتیاج دارد پس این گیاه در فصل تابستان به هفته ای یک بار آبیاری و در فصل زمستان هر 10 روز یا هر دو هفته یک بار آبیاری نیاز دارد. توجه کنید که نباید بر روی ساقه های سانسوریا آب اسپری کرد.
4-    خاک و کود: خاک لوم و سنگین که مخلوطی از شن، ماسه، رس و مواد آلی (شامل برگ پوسیده یا کود دامی پوسیده) است، مناسب ترین خاک برای سانسوریاست. چنین خاکی به رشد بهتر و سریع تر و جوانه زدن سانسوریا کمک خواهد کرد. نصف میزان توصیه شده کود نیز برای این گیاه کافیست.
5-    سم پاشی: چنانچه بر روی برگ های این گل زخم های سفید پنبه مانند مشاهده کردید، می توانید هر دو هفته یکبار از طریق یک پنبه آغشته به سم حشره کش، آن را آفت زدایی کنید.
6-    پاک کردن برگ ها: می توانید با غبارپاشی برگ ها، آن ها را تمیز کنید.
7-    شرایط نگهداری: سانسوریا را باید در گلدان های کوچک نگهداری کرد مگر اینکه گلدان برای گیاه تنگ شود که در آن صورت نیاز به تعویض گلدان دارد.
8-    قیمت: سانسوریا بسته به نوع آن؛ یعنی: سبز یا ابلق پا کوتاه یا پا بلند بودن، میزان برگ‌ها، جنس و گلدان آن قیمت متفاوتی خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

1)    نحوه تمیز کردن چرخ خیاطی: اگر مایلید از زود خراب شدن چرخ خیاطی خود جلوگیری کنید، همواره باید آن را تمیز نگه دارید. به کمک یک جاروبرقی می توانید اطراف چرخ خود را گردگیری کنید.

2)    نحوه خط اتو انداختن بر لباس: اسفنجی آغشته به آب و سرکه را به محل مورد نظر بمالید سپس اتو کنید. با این کار روی لباس خط اتویی خیره کننده خواهد افتاد.


3)    نحوه روان کردن زیپ: اگر به زیپی که سخت باز و بسته می شود کمی صابون یا چند قطره روغن خیاطی بزنید، کاملا روان خواهد شد.

4)    نحوه تیز کردن سوزن خیاطی: می توانید با قرار دادن یک ورقه سمباده زیر سوزن چرخ خیاطی و چرخ کردن آن، سوزن چرخ را تیز کنید.

5)    نحوه صحیح دوخت دکمه: توصیه می شود برای دوخت بهتر دکمه به صورتی که زود کنده نشود، از نخ دندان به جای نخ قرقره استفاده کنید.

6)    نحوه تیز کردن قیچی: همانطور که می دانید کار با قیچی کند بسیار سخت و طاقت فرساست، از این رو برای تیز کردن قیچی های قدیمی می توانید چند ورق آلومینیومی یا کاغذ سمباده را با آن ببرید.

7)    نحوه درست کردن خوشبو کننده هوا: می توانید به جای خرید انواع اسپری های خوشبو کننده هوای گران قیمت، خوشبو کننده خود را به راحتی درست کنید. کافیست چهار قاشق چایخوری جوش شیرین را با چهار پیمانه آب مخلوط کنید و درون یک اسپری آب بریزید و در هوا اسپر کنید تا بوی نامطبوع از بین رود. همچنین می توانید از یک قاشق چایخوری جوش شیرین، یک قاشق چایخوری سرکه و دو پیمانه آب نیز استفاده کنید.

8)    نحوه روکش کردن کوسن ها: بهتر است رویه اولیه کوسن بافت پلاستیکی یا پلی استر داشته باشد تا بتوان رویه اصلی را هر بار پس از شست و شو، براحتی روی کوسن کشید.

9)    نحوه تمیز کردن گل های مصنوعی: گل ها را در پاکتی پر از نمک آشپزخانه فرو ببرید و پاکت را تکان دهید تا به خوبی تمیز شوند.

10)     نحوه تمیز کردن لکه شمع از روی کف پوش پارکت: با استفاده از تکه یخی پارافین ریخته شده را سفت کرده به کمک کاردکی آن را بردارید. مواظب باشید که روی پارکت خط نیفتد. پس از آن کمی پولیش مخصوص کف پوش را روی محل مورد نظر بمالید و با پارچه نرمی آثار آن را پاک کنید.

11)     نحوه درست میخ کوبیدن: هنگام کوبیدن میخ، برای محافظت از انگشتانتان بهتر است میخ را در تکه ای مقوا یا کاغذ سمباده بپیچید و سپس چکش بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

1)     نحوه تمیز کردن برگ گل ها

پارچه را به چند قطره گلیسیرین آغشته کنید و آن را به آرامی روی برگ ها بکشید تا تمیز شود.

2)     فاصله مناسب بین گلدان و بشقاب زیر آن:

اگر آب در زیر گلدانی جمع شود، به ریشه گیاه آسیب می¬رسد، بنابراین بهتر است بین گلدان و زیر گلدانی، به وسیله چند تکه سنگ مرمر فاصله ایجاد کنید.

3)     نحوه قلمه زدن گل ها:

ساقه گیاه را 2 تا 3 سانتی متر در داخل ماسه بگذارید و هر روز به آن آب دهید، تا ریشه کند. و بعد در گلدانی دیگر بکارید اگر می خواهید این روند به سرعت انجام شود روی ظرف قلمه را با نایلون بپوشانید. در روش دیگر می توانید گیاه را در آب قرار داده و حبه قندی نیز در آن بیاندازید. حبه قند غذای گیاه را تامین می کند.

4)     نحوه نگهداری چند روزه گل های تزئینی:
گل را در آب بگذارید و حبه قندی در آب بیاندازید تا غذایش تامین شود.

5)     نحوه تمیز کردن گلدان ها:

درون گلدان بلوری یا سرامیکی که جرم گرفته مقداری سرکه یا آب نمک غلیظ بریزید و بگذارید چند ساعت بماند سپس آن را بشویید کاملا تمیز می شود.

6)     نحوه از بین بردن کرم های داخل خاک:

گلدان های کرم خورده را به مدت نصف روز درون تشت آبی بگذارید. به صورتی که گلدان تا نیمه در آب باشد و بین کف تشت و گلدان کمی فاصله باشد. با این کار کرم ها نمی توانند نفس بکشند و از کف گلدان خارج می شوند و در تشت آب می افتند و می میرند.


7)     رشد گیاهان به کمک آسپرین:

هر از گاهی یک قرص آسپرین حل شده در آب را به گل ها بدهید تا رشد بهتری داشته باشند.
 

8)     روشی برای افزایش عمر گل نرگس:

برای اینکه گل نرگس بیشتر عمر کند کافیست فقط دانه جو ای را به داخل ساقه گل فرو ببرید و آن را در آب نگه دارید.

9)     نحوه نگهداری گل های طبیعی:

هر روز گلدان را بشویید و آب آن را عوض کنید. انتهای ساقه های زخیم را کمی ببرید و گل را درون گلدان بگذارید. گلدان را طوری انتخاب کنید که براحتی آب به ساقه گل برسد. شاخ و برگ های اضافی ساقه گل را جدا کنید تا در آب نگندند و آب را کثیف نکنند. تکه یخ گوچکی را در فصول گرم در آب گلدان بیاندازید. انداختن حبه قندی در گلدان نیز، برای گل مفید است.

10)     محل مناسب برای گلدان:

گلدان را در محیطی معتدل و خنک قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

1)     نحوه تامین نور کافی برای گلخانه:

 

مهم­ترین عامل در رشد گیاهان برخورداری از نور کافیست. نور مستقیم در تابستان به گیاه آسیب می­زند همانطور که نور کم در زمستان گیاه را از بین می­برد. برای رفع مشکل تابستان­ها کمی خاک را با آب قاطی کنید و بر شیشه­های گلخانه­تان بمالید تا از تابش مستقیم آفتاب به گیاهان­تان جلوگیری شود. هنگام زمستان هم باران، گل روی شیشه­ها را می­شوید و در نتیجه نور کافی به گیاه می­رسد.

 

2)     آب مناسب برای آبیاری گیاهان:

 

چند ساعتی آب را در  محیط منزل­تان نگهدارید تا کلر موجود در آن تهنشین شود سپس آن را به گیاهان بدهید. آب تخم مرغ آبپز سرشار از مواد معدنی مورد نیاز گیاهان است. آب آکواریوم نیز به عنوان کود برای گیاهان عمل می­کند. آبی که سبزی­ها را در آن شسته­اید نیز بسیار برای گیاهان مفید است.

 

3)     نحوه غذادادن به گلدان­ ها:

 

به ازای هر شش بار آب دادن به گیاه، یکبار باید به آن غذا داد. این مدت در تابستان کمتر و در زمستان بیشتر می­شود.

 

4)     نحوه برخود با گیاه خشک شده بر اثر کم آبی:

 

ظرفی را از آب پر کنید و گلدان را تا نیمه در آب فرو ببرید تا گیاه آب مورد نیازش را از طریق ریشه جذب کند.

 

5)     راه جلوگیری از حمله شته:

 

حبه سیری را در خاک گلدان فرو ببرید تا شته ها به گیاه نزدیک نشوند.

 

6)     جلوگیری از خشکیدن گیاه در هنگام مسافرت شما:

 

قبل از اینکه به سفر بروید حوله­ای کاملا خیس را درون تشت بزرگ پلاستیکی پهن کنید و گلدان­ها را روی حوله بگذارید. با این کار در نبود شما آن­ها از بی آبی خشک نمی­شوند. همچنین می­توانید بطری نوشابه بزرگی را از آب پر کنید و به صورت وارونه در خاک گلدان فرو ببرید. این بطری برای گیاهان شما به عنوان آب ذخیره شده عمل می­کند تا برگردید.

 

7)     نحوه ساخت دستگاه بخار برای گلدان­ ها:

 

در زمستان بخار مورد نیاز گیاهان را با قرار دادن دستگاه بخاری در خانه، تامین کنید. و از آنجا که تابستان گیاهان باید خشک باشن از کولر استفاده کنید تا شاداب بمانند.

 

8)     فایده آبپاش برای گل­ ها:

 

آبیاری گیاهان با آب پاش به سرزندگی آن­ها کمک می­کند.

 

9)     استفادهازقرص LDبرای رشد بهتر گل­ها:

 

برای رشد بهتر گل هایتان بهتر است هر چند وقت یکبار یک دانه قرص LD را در آب حل کنید و به هر گلدان بدهید.



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

چهارده: سبک استراحت گاه شیک

تخت در قسمتی دنج قرار دهید و دو طرف آن را با میز های کوچک کنار تختی، چراغ خواب ها و آینه های زیبا پر کنید.

پانزده: اثر طرح

برای داشتن اتاق خوابی زیبا و منحصر به فرد لزوما به اثاث گران قیمت نیاز ندارید بلکه کافیست، توجه خود را صرف طرح و رنگ و چیدمان اتاق کنید. طرح بالشت های تخت باید گیرا باشد. به کار گیری رنگ های روشن و کم رنگ مثل یاسی در کنار شیری، اتاقی شیک و زیبا را تحویل شما می دهد. می توانید کادر هایی بر دیوار طراحی کنید تا در صورت تمایل از آن ها به عنوان قاب عکس های زیبا استفاده کنید.

شانزده: سبکی ظریف و زنانه

 در این نوع اتاق تمامی رنگ ها، طرح ها و چلچراغ ها به گونه ای ظریف و دارای لطافت هستند که حالتی زنانه به اتاق می دهند. ترکیب غیر معمول رنگ و طرح ها در این سبک، بسیار جذاب است.


هفده: اتاق زیر شیروانی به عنوان اتاق خواب

انتخاب اتاق زیر شیروانی به عنوان اتاق خواب، ایده جالبی است. می توانید سقف اتاق را سفید رنگ کنید تا سبکی کلاسیک به آن دهد. گاهی بارزترین ویژگی یک اتاق، هنرها و صنایع سنتی به کار رفته در آن است. برای حفظ این حس و حال سنتی در اتاق، می توان تختی را که رنگ های گرمی دارد، در کنار پنجره قرار داد. بهتر است رنگ سقف اتاق با رنگ اثاث، هم خوانی داشته باشد.

هجده: سبک اتاق چند سطحی

    می توانید برای افزایش جذابیت و شکوه اتاق تان، پنجره های بلندی در اتاق تعبیه کنید تا روشنایی زیادی وارد اتاق شود همچنین می توانید کف پوش آن را به گونه چند سطحی طراحی کنید که لازم باشد یک یا دو پله را بالا برویم تا به کف اتاق برسیم. رنگ قهوه ای تیره، برای کف پوش مناسب به نظر می رسد. حواستان باشد که فرشینه با کف پوش در هماهنگی باشد. باز هم لازم است رنگ دیوار ها با بافت به کار رفته در اتاق در تناسب باشد.

نوزده: سبک مدرن اما متفاوت
چنین اتاقی باید ساده اما بسیار ماهرانه چیدمان شود. برای مدرن جلوه دادن اتاق می شود تختی استفاده کرد که دارای چهار تیرک در اطرافش می باشد. طراحی دیوار های آجری و کف چوبی برای اتاق می تواند تضاد چشمگیری با سرویس خواب امروزی اتاق ایجاد کند که بسیار جالب است.



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

هفت: سبکی ساده و در عین حال شیک

انتخاب رنگی مناسب و آرامش بخش برای دیوار های اتاق خواب و به کارگیری مبلمان شیک و زیبا، فضای گیرایی را خلق می کند. استفاده از چلچراغی باشکوه نیز خالی از لطف نیست. بهتر است رنگ کف اتاق به گونه ای باشد که گویا انعکاسی از رنگ سقف اتاق می باشد.

هشت: سبکی عاری از تجمل

    برای داشتن اتاقی با چنین سبکی باید مبلمانی زیبا با رنگ بندی خنثی انتخاب کنید. بهتر است در دکور اتاق، از اسباب و لوازم بزرگ استفاده کنید. می توانید برای خاص جلوه دادن اتاق، تخت را به صورت مورب قرار دهید. فراموش نکنید که رنگ هایی که در طراحی اتاق به کار می گیرید باید با هم هماهنگ باشند.

نه: سبک حکیمانه

    ایده ای فوق العاده برای دکور اتاق خواب این است که از تعداد محدودی از رنگ ها در طراحی اتاق، استفاده شود. رنگ سفید اتاق خواب را به مکانی به عنوان منبع آرامش تبدیل می کند. لازم است، طرح و رنگ تمامی دیوار ها، کف، سقف، پرده ها، تخت و کوسن ها، در هماهنگی کامل باشد.

ده: سبک خواب آور

     در این نوع سبک تخت خواب کانون توجه است و اثاث زیادی در اتاق نیست. تخت خواب باید به گونه ای در اتاق تعبیه شود که توجه ها به سمت آن کشیده شود. رنگ دیوار ها و تخت و سایر دکوراسیون باید ساده باشد.

یازده: سبکی ساده ولی باشکوه

 در این سبک، اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که انگار مخصوص شاهزادگان است ولی این شما هستید که ساکن آن جاییید. تخت باید تاجی بزرگ و سلطنتی داشته باشد، بافت رو تختی باید مخملی و به رنگی گرم باشد. می توان در پای تخت دو صندلی کوتاه قرار داد تا بر شکوه آن افزود. دیوار پوش های گلدار  که با سایر لوازم همخوانی دارد جلال اتاق را دو چندان می کند.

دوازده: سبک شاد

    برای ایجاد فضایی شاد و متفاوت بهتر است ترکیبی از رنگ های نا هماهنگ را در دکوراسیون اتاق داشته باشیم.

سیزده: سبک ناشی از رنگ های گرم

می توانید تخت و میز های کنار تختی مدرنی را برای اتاق انتخاب کنید اما با این حال با فرشی که طرحی سنتی دارد و نصب تصاویری بالای تخت، سبک کلاسیک آن را حفظ کنید. اتاق را با گل های تازه مزین کنید و از رنگ های گرم در دکور اتاق حتما استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

نكاتي مهم در طراحی اتاق خواب

یک: سنتی و در عین حال شیک

در دکور این نوع اتاق خواب، همواره باید به خاطر داشته باشید  که رنگ های سرد مثل آبی و بنفش را نباید به تنهایی به کار برد بلکه این رنگ ها باید در کنار رنگ های گرمی مثل سفید و قهوه ای تیره، به کار روند تا فضایی گرم و صمیمی ایجاد شود. می توانید تختی قهوه ای رنگ با تاجی بلند و طرح های هندسی تهیه کنید تا به جذابیت اتاق بیافزاید. یادتان باشد که در این سبک، مبلمان کلاسیک، باید با سبک مدرن در تناسب باشد و گرنه فضایی نچندان دلپسند، خواهید داشت.

دو: سبک تلفیق هنر شرقی و غربی

    می توانید اتاقی داشته باشید که الهام گرفته از هر دو نوع طراحی شرقی و غربی باشد به گونه ای که رعایت تناسب بین آن ها فراموش نشود. برای مثال چیدن مبلمان چرمی که نشانگر طراحی غربی است در دل اتاقی که به سبک شرقی دکور شده است، ایده جالبی است و زیبایی چشمگیری به فضا می بخشد.

سه: تاثیر تخت خواب

سرویس خوابی تهیه کنید که رنگ های طبیعی، آرامش بخش و زیبا داشته باشد همچنین در انتخاب رنگ لحاف تخت و دیوارها هم دقت و ظرافت خرج دهید. می توانید بالای تخت خواب و به دیوار، قاب هایی از پوسترهای چشم نواز  بزنید. برای اینکه فضایی مدرن داشته باشید بهتر است مبلمان بزرگی، انتخاب کنید.



چهار: سبک خود را خلق کنید

    برای مثال می توانی وسایل اطراف تخت را به صورت عمودی قرار دهید تا کمی از حالت افقی که تخت خواب، نیمکت و میز به اتاق داده اند، کاسته شود و فضا زیباتر به نظر برسد. استفاده از لوام زیبا و شیک در اتاق بر جذابیت آن می افزاید.

پنج: سبک ظریف

علاوه بر ترکیب و تنوع رنگ ها عامل مهم دیگری که بر جذابیت هر چه بیشتر اتاق بسیار تاثیر گذار است، تنوع در بافت های به کار رفته است.برای مثال وجود کوسن هایی ابریشمی و چندین لایه رو تختی که بافت و جنس متفاوتی دارند اما همگی لطیف و نرم هستند بر جذابیت فضا می افزاید.

شش: به سبک سمساری

می توان با تهیه تخت، کمد و بوفه هایی به سبک قدیمی، اتاق را شبیه یک سمساری دکور کنیم که بسیار جذاب است.



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابك

در اين نوشته چند راهكار ساده و مناسب براي داشتن اتاق خواب ایده آل پيشنهاد ميشه:

  يك: به طرح مورد نظرتان پی ببرید:

هنگام خرید وسایل اتاق خواب، دقت کنید که کدام وسیله شما را در رسیدن به ایده ذهنتان یاری می رساند و منتج به ساخت اتاقی چشمگیر می شود.

دو:  تخت خوابتان باید کانون توجه ها باشد:

طرح و مدلی حیرت انگیز و جذاب برای تخت خواب خود انتخاب کنید و ـآن را در وسط اتاق خواب بگذارید تا توجه ها را جلب کند.

سه:  ارتفاع مناسب تخت:

ارتفاع تخت باید حدود 40 cm  باشد. می توانید از پایه ها برای افزایش ارتفاع تخت خود، استفاده کنید.

چهار:   تشک مناسب تخت:

تشک می تواند پر باشد که هم نرم و لطیف است هم به زیبایی تخت می افزاید.

پنج:  سایبان برای تخت:

با استفاده از تکه ای پارچه و یا پرده به همراه چند چوب یا میله برای تخت خود سایه بانی بسازید تا زیبایی تخت تان دوچندان شود.


شش:  رنگ مناسب اتاق خواب:

طراحان از رنگ صورتی برای طراحی اتاق خواب زیاد استفاده می کنند. اما رنگ قرمز یا عنابی روشن برای اتاق خواب نیز فوق العاده است.

هفت:   اتاق خوابی متفاوت داشته باشید:

برای زیبا تر کردن اتاق می توانید از وسایل عجیب و غریب اما چشمگیر استفاده کنید.

هشت:   اتاق خواب رویایی خود را بسازید:

با به کار گیری طرح و رنگ های مناسب و زیبا و همچنین چیدمان مناسب وسایل می توانید از اتاق خواب روییایی خود لذت ببرید.

نه:  از بالشتک ها و کوسن های رنگی و زیبا استفاده کنید:

می توانید با تزئین تخت خواب خود با کوسن های زیبا، فضایی جذاب و دل انگیز بسازید.

ده: نشیمن بغل پنجره:

کنار پنجره با باشت های بزرگ یا سایر وسایل، جایی برای نشستن و یا چیدن وسایل زیبا درست کنید.

يازده:   مخفی کردن تلوزیون:

میتوانید در صورت تمایل محلی در اندازه مناسب برای تلوزیون در نظر بگیرید و تنها هنگام استفاده از تلوزیون آن را نمایان کنید.




:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 فروردين 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد