اثرات خرید گل و گیاه برای خانه (بخش دوم)
نوشته شده توسط : بابك


5- گیاهان موجب ایجاد حس صمیمیت بین افراد می شوند: آن دسته از افرادی که همیشه به مراقبت و نگهداری از گیاهان می پردازند معمولا میل بیشتری به برقراری ارتباط صمیمی با سایرین دارند.

6- گیاهان بر یادگیری اثر گزارند: کودکانی که به طور مداوم در معرض گل و گیاه هستند معمولا دقت و تمرکز بالاتر و نظم بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند این کودکان همچنین راحت تر با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می کنند. همه این موارد موجب می شوند که این کودکان قدرت یادگیری بیشتری داشته باشند.


7- گیاهان موجب افزایش سلامت روانی افراد می شوند: کسانی که به طور مداوم به نگهداری و مراقبت از گل ها و گیاهان می پردازند حس و حال بهتری دارند و دیدشان نسبت به زندگی مثبت و قشنگ تر است در نتیجه از سلامت روانی بیشتری برخوردارند.

8- گیاهان به کاهش جرایم در جامعه کمک می کنند: کاشت گل و گیاه در محله ها توسط همسایه ها و مراقبت از آن ها موجب ایجاد حس همدلی و همکاری بین آن ها می شود و همچنین باعث می شود کمتر به جرایم خیابانی بپردازند.


9- گیاهان موجب کاهش تنش و استرس می شوند: مراقبت و نگهداری از گیاهان و یا حتی تماشای آن ها باعث می شود فرد تنش و استرس کمتری را تجربه کند و آرامش بیشتری داشته باشد.

10- مراقبت از گیاهان اثرات درمانی به دنبال دارد: یک راهکار ساده برای اینکه فردی که دوچار آسیب روحی و جسمی شده است، هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد، مراقبت از گل هاست. با این کار شخص کمتر به مشکلات و فشارهای روحی و جسمی خود فکر می کند.


11- گیاهان به ایجاد امنیت ترافیکی و رضایت رانندگان کمک می کنند: هرچه درختکاری و گلکاری و فضای سبز در جاده ها و راه ها بیشتر باشد راننده ها آرامش بیشتری خواهند داشت و در نتیجه بهتر رانندگی می کنند و تصادفات کمتری رخ می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: