اتاق خوابی دوست داشتنی (بخش اول)
نوشته شده توسط : بابك

نكاتي مهم در طراحی اتاق خواب

یک: سنتی و در عین حال شیک

در دکور این نوع اتاق خواب، همواره باید به خاطر داشته باشید  که رنگ های سرد مثل آبی و بنفش را نباید به تنهایی به کار برد بلکه این رنگ ها باید در کنار رنگ های گرمی مثل سفید و قهوه ای تیره، به کار روند تا فضایی گرم و صمیمی ایجاد شود. می توانید تختی قهوه ای رنگ با تاجی بلند و طرح های هندسی تهیه کنید تا به جذابیت اتاق بیافزاید. یادتان باشد که در این سبک، مبلمان کلاسیک، باید با سبک مدرن در تناسب باشد و گرنه فضایی نچندان دلپسند، خواهید داشت.

دو: سبک تلفیق هنر شرقی و غربی

    می توانید اتاقی داشته باشید که الهام گرفته از هر دو نوع طراحی شرقی و غربی باشد به گونه ای که رعایت تناسب بین آن ها فراموش نشود. برای مثال چیدن مبلمان چرمی که نشانگر طراحی غربی است در دل اتاقی که به سبک شرقی دکور شده است، ایده جالبی است و زیبایی چشمگیری به فضا می بخشد.

سه: تاثیر تخت خواب

سرویس خوابی تهیه کنید که رنگ های طبیعی، آرامش بخش و زیبا داشته باشد همچنین در انتخاب رنگ لحاف تخت و دیوارها هم دقت و ظرافت خرج دهید. می توانید بالای تخت خواب و به دیوار، قاب هایی از پوسترهای چشم نواز  بزنید. برای اینکه فضایی مدرن داشته باشید بهتر است مبلمان بزرگی، انتخاب کنید.



چهار: سبک خود را خلق کنید

    برای مثال می توانی وسایل اطراف تخت را به صورت عمودی قرار دهید تا کمی از حالت افقی که تخت خواب، نیمکت و میز به اتاق داده اند، کاسته شود و فضا زیباتر به نظر برسد. استفاده از لوام زیبا و شیک در اتاق بر جذابیت آن می افزاید.

پنج: سبک ظریف

علاوه بر ترکیب و تنوع رنگ ها عامل مهم دیگری که بر جذابیت هر چه بیشتر اتاق بسیار تاثیر گذار است، تنوع در بافت های به کار رفته است.برای مثال وجود کوسن هایی ابریشمی و چندین لایه رو تختی که بافت و جنس متفاوتی دارند اما همگی لطیف و نرم هستند بر جذابیت فضا می افزاید.

شش: به سبک سمساری

می توان با تهیه تخت، کمد و بوفه هایی به سبک قدیمی، اتاق را شبیه یک سمساری دکور کنیم که بسیار جذاب است.





:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: