آنچه پیش از خرید گل سانسوریا باید بدانید
نوشته شده توسط : بابك

سانسوریا گیاهی آفریقایی متعلق به خانواده سوسنیان یا لیلیاسه می باشد. این گیاه 60 گونه دارد بنابراین تنوع زیادی در طول، رنگ و اندازه برگ های گونه های مختلف آن دیده میشود. برگ های سانسوریا ضخیم،مستقیم، سخت و شمشیری مانند اند و طول آن ها به 45 سانتی متر تا یک متر می رسد. این گیاه انتخاب خوبی برای زیباسازی محیط خانه و یا اداره شماست چراکه علاوه بر زیبایی و مقاوم بودن، موجب تصویه گازهای سمی محیط نیز می شود. این گیاه در شرایط مناسب به گل دهی میرسد و گل های بسیار معطری دارد. سانسوریا در فصل بهار و از طریق تقسیمات برگ، تکثیر پیدا می کند.

      و اما قبل از خرید این گل باید نسبت به سایر ویژگی های آن نیز آگاه باشید پس مطلب حاضر را مطالعه کنید.

1-    نور: مناسبت ترین حالت برای سانسوریا برخورداری از نور کامل است اما این گیاه به دلیل مقاوم بودن، در سایه، پشت پنجره و حتی زیر راه پله هم رشد می کند. اما نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد.
2-    دما: بهترین دما برای سانسوریا 16 درجه سانتی گراد می باشد اما این گیاه در فصل زمستان نیاز به دمای 10 درجه و در تابستان نیاز به دمای 24 درجه دارد. سرمای بیش از حد، سانسوریا را دوچار یخ زدگی می کند بنابراین بهتر است در فصل زمستان این گیاه را در راهرو رها نکنید و به داخل خانه انتقالش دهید.
3-     آبیاری: سانسوریا به دلیل داشتن ساقه های گوشتی و آبدار به آب کمی احتیاج دارد پس این گیاه در فصل تابستان به هفته ای یک بار آبیاری و در فصل زمستان هر 10 روز یا هر دو هفته یک بار آبیاری نیاز دارد. توجه کنید که نباید بر روی ساقه های سانسوریا آب اسپری کرد.
4-    خاک و کود: خاک لوم و سنگین که مخلوطی از شن، ماسه، رس و مواد آلی (شامل برگ پوسیده یا کود دامی پوسیده) است، مناسب ترین خاک برای سانسوریاست. چنین خاکی به رشد بهتر و سریع تر و جوانه زدن سانسوریا کمک خواهد کرد. نصف میزان توصیه شده کود نیز برای این گیاه کافیست.
5-    سم پاشی: چنانچه بر روی برگ های این گل زخم های سفید پنبه مانند مشاهده کردید، می توانید هر دو هفته یکبار از طریق یک پنبه آغشته به سم حشره کش، آن را آفت زدایی کنید.
6-    پاک کردن برگ ها: می توانید با غبارپاشی برگ ها، آن ها را تمیز کنید.
7-    شرایط نگهداری: سانسوریا را باید در گلدان های کوچک نگهداری کرد مگر اینکه گلدان برای گیاه تنگ شود که در آن صورت نیاز به تعویض گلدان دارد.
8-    قیمت: سانسوریا بسته به نوع آن؛ یعنی: سبز یا ابلق پا کوتاه یا پا بلند بودن، میزان برگ‌ها، جنس و گلدان آن قیمت متفاوتی خواهد داشت.





:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: