چند ترفند مفید خانه داری
نوشته شده توسط : بابك

1)    نحوه تمیز کردن چرخ خیاطی: اگر مایلید از زود خراب شدن چرخ خیاطی خود جلوگیری کنید، همواره باید آن را تمیز نگه دارید. به کمک یک جاروبرقی می توانید اطراف چرخ خود را گردگیری کنید.

2)    نحوه خط اتو انداختن بر لباس: اسفنجی آغشته به آب و سرکه را به محل مورد نظر بمالید سپس اتو کنید. با این کار روی لباس خط اتویی خیره کننده خواهد افتاد.


3)    نحوه روان کردن زیپ: اگر به زیپی که سخت باز و بسته می شود کمی صابون یا چند قطره روغن خیاطی بزنید، کاملا روان خواهد شد.

4)    نحوه تیز کردن سوزن خیاطی: می توانید با قرار دادن یک ورقه سمباده زیر سوزن چرخ خیاطی و چرخ کردن آن، سوزن چرخ را تیز کنید.

5)    نحوه صحیح دوخت دکمه: توصیه می شود برای دوخت بهتر دکمه به صورتی که زود کنده نشود، از نخ دندان به جای نخ قرقره استفاده کنید.

6)    نحوه تیز کردن قیچی: همانطور که می دانید کار با قیچی کند بسیار سخت و طاقت فرساست، از این رو برای تیز کردن قیچی های قدیمی می توانید چند ورق آلومینیومی یا کاغذ سمباده را با آن ببرید.

7)    نحوه درست کردن خوشبو کننده هوا: می توانید به جای خرید انواع اسپری های خوشبو کننده هوای گران قیمت، خوشبو کننده خود را به راحتی درست کنید. کافیست چهار قاشق چایخوری جوش شیرین را با چهار پیمانه آب مخلوط کنید و درون یک اسپری آب بریزید و در هوا اسپر کنید تا بوی نامطبوع از بین رود. همچنین می توانید از یک قاشق چایخوری جوش شیرین، یک قاشق چایخوری سرکه و دو پیمانه آب نیز استفاده کنید.

8)    نحوه روکش کردن کوسن ها: بهتر است رویه اولیه کوسن بافت پلاستیکی یا پلی استر داشته باشد تا بتوان رویه اصلی را هر بار پس از شست و شو، براحتی روی کوسن کشید.

9)    نحوه تمیز کردن گل های مصنوعی: گل ها را در پاکتی پر از نمک آشپزخانه فرو ببرید و پاکت را تکان دهید تا به خوبی تمیز شوند.

10)     نحوه تمیز کردن لکه شمع از روی کف پوش پارکت: با استفاده از تکه یخی پارافین ریخته شده را سفت کرده به کمک کاردکی آن را بردارید. مواظب باشید که روی پارکت خط نیفتد. پس از آن کمی پولیش مخصوص کف پوش را روی محل مورد نظر بمالید و با پارچه نرمی آثار آن را پاک کنید.

11)     نحوه درست میخ کوبیدن: هنگام کوبیدن میخ، برای محافظت از انگشتانتان بهتر است میخ را در تکه ای مقوا یا کاغذ سمباده بپیچید و سپس چکش بزنید.





:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: